Податкова посилює увагу на дроблення бізнесу через ФОПів
ДПСУ було оподатковано інформацію про виявлення порушень після перевірки у мережі магазинів що дробилась та видавала себе за велику кількість ФОПів. Результат: їм інкримінували відсутність трудових відносин, ПДВ і т.п. та завели кримінальні справи(надає можливість користуватися такими інструментами як: допит, обшук і т.п., що в майбутньому дає можливість використати цю інформацію в суді)., адже порушення перевищували суму 3.4 млн грн.
Така практика структуризації бізнесу часто зустрічається в Україні, але нечасто її виявляє ДПСУ проте коли це відбувається майже завжди починається кримінальне провадження.
Висновок:варто переходити на легальні варіанти ведення бізнесу, незважаючи на велику економію через зменшення податку на прибуток та ПДВ.
Тези з наради Комітету ВР з ДПС щодо ситуації з масовими блокуваннями податкових накладних
Були розглянуті наступні пропозиції:
- Можливість забезпечити для бізнесу реєстрацію податкових накладних 24/7, а також запровадити роботу служби підтримки, яка буде відповідати на дзвінки. Має бути юридично значима консультація, яка фіксується ДПС та платником.
- Забезпечити публічність роботи СМКОР.
- Чіткі і зрозумілі правила блокування податкових накладних щодо негласних критеріїв.
- Внесення змін щодо визначення 15.07/20.07 граничними датами стосовно податкових накладних, зареєстрованих 15.07.2022, та декларацій, поданих 20.07.2022.
- Виконання рішень судів щодо автоматичного розблокування після вступу в силу рішення суду апеляції.
- Відновлення строків розгляду податківцями пояснень і скарг по заблокованим податковим накладним.
- Якщо контрагенти не були ризикові, а потім стали, то платники та операції з ними не можуть стати ризиковими заднім числом.
- Створити незалежний орган для оскаржень.
- Удосконалити порядок визначення ризикового платника.
- Затвердити критерії ефективності СМКОР.
Зміни до Порядку реєстрації податкових накладних
Постановою КМУ від 12.10.2022 №1154 були внесені наступні зміни:
- Виключено можливість безумовної реєстрації розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б на одного з товарів/послуг їх постачальнику.
- Передбачено вимогу щодо зупинення реєстрації ПН/РК платника податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, у разі, якщо такий платник відповідає хоча б одному критерію ризикованості платника податку.
- Встановлено обов’язок комісій контролюючих органів приймати рішення про неврахування таблиці даних платника податку у разі відповідності платника податку критеріям ризиковості.
- Щодо критеріїв ризикованості виключено норму стосовно переважання в залишку понад 50% груп товарів, визначених ДПС та затверджених відповідним наказом. Тепер податкова служба буде перевіряти не тільки залишки ризикових, а й всіх товарів.
Рішення проблематики з реєстрацією податкових накладних 15 липня (податкова вважає, що зареєстровані 15 липня податкові накладні вже прострочені і накладає штрафи)
Було подано на розгляд Законопроект 7720, в якому вже чітко прописано, що платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації в термін не пізніше 15 липня 2022 року.
З дня набрання чинності даного Закону, повідомлення-рішення, якими були визначені штрафні санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов’язків, будуть вважатися скасованими.
Таблиця даних платника ПДВ. Як досягти врахування?
Згідно з Порядком 1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов’язковому порядку має зазначатися причина.
За новою редакцією даного Порядку комісії ДПС зможуть приймати рішення про неврахування таблиці даних платника податку, що врахована в автоматичному режимі, у разі коли щодо платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризикованості.
По-перше, для того, щоб таблиця даних платника ПДВ була врахована, її потрібно правильно заповнити. Для цього існує багато прикладних рекомендацій.
По-друге, пояснення до Таблиці є обов’язковим елементом, що має містити особливості бізнесу платника податку та його матеріально-технічної бази.
Облік активів на окупованій території (чи можна проводити інвентаризацію, чи можна списувати або проводити уцінку) – Мінфін та ДПС висловили свою позицію
Листом від 10.10.2022 №41010-06-62/23254 Міністерство фінансів України на запит ДПС надало роз’яснення щодо питань, пов’язаних з порядком списання підприємствами знищеного або зіпсованого майна у зв’язку із воєнними діями на території України.
У даному листі МФУ зробило наступні ключові висновки:
- інвентаризація на тимчасово окупованих територіях не може бути проведена до тих пір, поки не буде забезпечений безпечний доступ до активів;
- списати актив можна лише за підсумками інвентаризації;
- підприємство має визначити суми втрат від зменшення корисності активів до моменту настання умов доступу до таких активів, проведення інвентаризації та прийняття відповідно рішення щодо їх списання або відновлення корисності.
У порівнянні зі списанням, зменшення корисності активів має наступні недоліки:
- стосовно податку на прибуток дана операція нейтральна, в той час, як при списанні виникають витрати, які зменшують базу оподаткування податком на прибуток;
- не є об’єктом оподаткування ПДВ, але на практиці при зменшенні корисності активів ДПС нерідко намагається нарахувати податок, обґрунтовуючи це тим, що в даному випадку підприємство не збирається використовувати активи в господарській діяльності (п. 198.5 ПКУ). При цьому списання або знищення завжди є об’єктом оподаткування ПДВ, але можна довести наявність форс-мажорних обставин.
Якщо у вас є питання по цим темам, готові надати вам консультацію. За детальною інформацією звертайтесь за контактами зазначеними нижче.
З повагою,
команда Crowe Mikhailenko
+38 063 466 8242
Marketing_crowe_legal@crowe.com.ua

